صدور الکترونیکی ۱۳۲ هزار مجوز کسب و کار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شادا، از ابتدای امسال تا ۲۸ آبان ۱۴۰۱ از تعداد ۴۵۴ هزار و ۷۲۹ درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور، ۱۳۲ هزار و ۸۱ مجوز صادر شده است.

همچنین ۱۱۷ هزار و ۳۸۵ مجوز رد شده، ۱۸ هزار و ۶۲۶ نفر از درخواست خود انصراف داده اند و ۱۵۲ هزار و ۱۱۷ درخواست با تاخیر از سوی دستگاه‌های صادرکننده مواجه شده‌اند.

وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ هیچ مجوزی را از مسیر قانونی درگاه ملی مجوزها صادر نکرده‌اند.

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، فراجا و نظام روانشناسی همچنان در فهرست دستگاه‌های جامانده و متصل نشده به درگاه ملی مجوزها هستند.

بر این اساس صندوق نوآوری هیچ تاخیری در بررسی درخواست‌های صدور مجوز نداشته و وزارت بهداشت بیشترین درصد تاخیر را داشته است.

به گزارش فارس، بیشترین صدور مجوز الکترونیکی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه با ۷۶ هزار و ۶۵۹ مجوز و وزارت جهاد کشاورزی با ۲۰ هزار و ۶۴۴ مجوز داشته اند اما به دلیل تعداد بالای درخواست های مجوز، این دو وزارتخانه بهترین عملکرد را در بین دستگاه‌ها نداشته‌اند.

طبق این جدول بهترین عملکرد متعلق به صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان انرژی اتمی است زیرا این دو دستگاه کمترین تاخیر را در صدور مجوز یا رد درخواست مجوز داشته‌اند.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *