عرضه روغن‌موتور به توزیع‌کننده پس از ثبت در سامانه تجارت

محمدرضا آل سارا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در حال حاضر روغن موتور به اندازه کافی در کارخانه‌ها تولید می‌شود و حتی برخی از کارخانه‌ها بیش از نیاز داخل تولید می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن بیان داشت: توزیع کنندگان روغن موتور برای دریافت روغن موتور از کارخانه‌ها، تقاضای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت می‌کنند و پس از ثبت و طی فرآیند لازم در این سامانه، روغن موتور توسط کارخانه‌ها یا شرکت‌های پخش برای متقاضی ارسال و درب واحد صنفی تحویل می‌شود.

وی در رابطه با قیمت عرضه روغن موتور نیز بیان داشت: در قیمت‌ها نیز هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم و براساس قیمت مصوبی که کارخانه‌های تولید کننده روغن‌موتور از سازمان حمایت اخذ کرده‌اند، این کالا عرضه می‌شود.

آل سارا بیان داشت: قیمت مصوب مصرف‌کننده روی قوطی‌های روغن موتور درج شده و عرضه‌کنندگان مکلف هستند تا کالای مذکور را با قیمت مصوب به مشتریان عرضه کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن اظهار داشت: واحدهای صنفی عرضه‌کننده روغن موتور که پروانه کسب ندارند، نمی‌توانند از طریق ثبت در سامانه از تولید‌کنندگان، روغن موتور خریداری کنند، بنابراین ممکن است این توزیع‌کنندگان به روغن موتور با قیمت مصوب سازمان حمایت دسترسی نداشته باشند و لذا روغن موتور را با قیمت بالاتری خریداری و با قیمت بالاتری نیز بفروشند.

وی اظهار داشت: در مجموع هیچ مشکلی در زمینه تولید و عرضه روغن موتور وجود ندارد، این کالا به اندازه کافی تولید و به بازار عرضه می‌شود و قیمت آن نیز هیچ گونه افزایشی نداشته است.

آل سارا اظهار داشت: البته ما در صدد قانونمند کردن واحدهای صنفی هستیم و تشویق می‌کنیم تا فعالان بازار پروانه کسب لازم را اخذ کنند تا مشکلاتی از قبیل نیز برای آنها ایجاد نشود و به راحتی بتوانند تقاضای روغن موتور خود را از کارخانه‌ها تامین کنند.

وی بیان داشت: در سال‌های گذشته به همراه روغن موتور یک سری کالای دیگر نیز به خریدار تحمیل می‌شد، اما این کار ممنوع شده است و هیچ تولید‌کننده‌ای مجاز نیست که کالای تحمیلی به واحدهای خدمات عرضه کند.

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *