شرایط ثبت شرکت

ثبت شرکت به جهت احداث یک دسته برای افرادی می‌باشد که می‌خواهند با همیاری یکدیگر شغل‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند که در نهایت هزینه‌ها، منفعت و خسارت این شرکت را با یکدیگر تقسیم خواهند نمود.

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه‌های ثبت، عده‌ای که شرکت و تیم خویش را به تصویب قانونی رسانده‌اند، می‌توانند کارهای خویش را به صورت شناخته شده توسعه و گسترش دهند. برای ثبت شرکت و آغاز شغل‌های اقتصادی نیاز می‌باشد تا نوع شرکت خویش را معین نمائید. به همین دلیل قصد داریم شما را با وضعیت و روند ثبت شرکت کاملا آشنا کنیم.

آشنایی با شرکت‌ها

شرکت‌ها را با توجه به قانون‌ها مالکیتی آنان می‌شود به دو تیم تجاری و مدنی تقسیم‌بندی نمود.
شرکت‌های مدنی از یکسری شرکا حقیقی و واقعی و حقوقی تشکیل می‌گردد. در این نوع شرکت هر فرد مسئولیت سهام خویش را به عهده دارد، اما کارهای شرکت به طور مشترک به وسیله کلیه شرکا ایفا می‌گردد.

شرکت تجاری عبارت است از نوعی شرکت عقدی که به موجب قوانین تجاری و مالی برای انجام امور بازرگانی و بردن سود با سرمایه معین تشکیل می‌شود و باعث پیدایش شخصیت حقوقی در حقوق خصوصی می‌شود.
مهم‌ترین موسسات تجاری را می‌توان به گونه‌های ذیل گروه‌بندی نمود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشد. ضمناَ برای میزان سرمایه شرکت با مسئولیت محدود هیچ حداقل مبلغی تعیین نشده است.

  • شرکت دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط) تشکیل می‌شود.

  • شرکت سهامی خاص

این مجموعه نیز برای تصویب نیاز به دست‌کم سه سهم‌دار تجاری دارد. همینطور بایستی دو بازرس نیز در این مجموعه وجود داشته باشد. این نوع شرکت تجاری معمولا در مناقصه و مزایده‌ها تعیین‌کننده شرکت‌های عمرانی و شهرداری می‌باشد.

فرآیند ثبت شرکت

به طور کل فرآیند تصویب نمودن شرکت را می‌شود به شرح ذیل تقسیم‌بندی نمود.

  • تکمیل مدارک مایحتاج
  • انتخاب اسم شرکت
  • تهیه و تنظیم مدارک لازم شرکت
  • امضا مدارک مورد نیاز برای تصویب
  • ارسال نمودن مدارک
  •  اطلاع‌رسانی

مزایای ثبت شرکت

قانونی، رسمی و حقوقی بودن بیزنس از ابتدایی‌ترین مزایای ثبت شرکت می‌باشد.
به جهت قانونی بودن کارتان به راحتی می‌توانید با شرکت‌های واقعی یا حقوقی وارد رای‌زنی و مناقصه گردید.
از طرفی به جهت وجود اساسنامه و تهیه سندهای اداری هنگام تقسیم بهره بین شرکا، هیچ یک از آن‌ها با خلل مواجه نخواهند شد. چون هر یک می‌توانند به راحتی با مدارکی که دارا هستند، از حق خویش پشتیبانی نمایند.
برندهای دارای اعتبار و شرکت‌های گرانقدر ترجیح می‌دهند با شرکت‌های تصویب گردیده به طور قانونی همیاری نمایند.
با ثبت شرکت می‌توانید از مزایای وام و اعتبارات موسسات نیز استفاده فرمایید.
در صورتی که شرکت خویش را به طور قانونی و رسمی ثبت کرده باشید، می‌توانید با موسسات فرهنگی نیز وارد معاملات تجاری گردید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت

مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت نیز با دقت به نوع شرکت متفاوت می‌باشد. به همین دلیل بهتر است که برای کامل شدن مدارک مایحتاج از وکلای حقوقی مشورت بگیرید. به طور کلی برای تصویب نمودن شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود به مدارک ذیل نیاز دارید.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

  •  مدارک شناسایی اعضا و سهامداران شرکت شامل: کپی شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه صورتجلسه تغییرات شرکت و تنظیم صورت جلسات
  •  ارائه اسناد شرکت شامل اساسنامه و …
  • روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  •  حضور تمامی شرکا در صورت انحلال شرکت

مشاوره تغییرات تاسیس ثبت شرکت

شرکت‌های حقوقی‌ ثبت به طور حرفه‌ای به شما مشورت می‌دهند تا به راحتی نوع شرکت خویش را گزینش نمایید و به راحتی و با آسودگی خیال آن را ثبت نمائید.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *