ذخایرگندم وکالاهای اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد با تأکید بر این‌که

 

“خودکفایی در تولید محصولات اساسی و تأمین نیازهای کشور از محل تولیدات داخل را در اولویت برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم”، افزود: با تمام توان تلاش می‌کنیم که اتکای کشور به واردات را تا جای ممکن کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط بین‌المللی از جمله بحران اوکراین و برای اطمینان خاطر از تأمین نیاز کشور، مبادرت به افزایش واردات و تقویت ذخایر کالاهای استراتژیک کردیم‌، اظهار کرد: افزایش تولید داخل کنار واردات مناسب و منطقی باعث شد نوسانات بازار کنترل شود و شاهد برقراری آرامش در جامعه باشیم.

راد با بیان این‌که “با وجود کاهش صادرات کشورهای تولیدکننده کالاهای اساسی و محدود شدن عرضه این کالاها در عرصه جهانی، در این زمینه به‌خوبی عمل شد و با تأمین محصولات مورد نیاز، علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار، نسبت به تکمیل ذخایر داخلی نیز اقدام کردیم”، تصریح کرد: البته، روند تأمین کالاهای اساسی از مبادی تولید، همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این‌که موجودی گندم و سایر کالاهای اساسی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور ۱۰۰ درصد رشد داشته ‌و در حداکثر میزان ممکن قرار دارد، بیان کرد: به همین دلیل، بازار داخلی محصولات پرمصرف از وضعیت پایداری برخوردار است و بخشی از آرامش بازار محصولات اساسی، متأثر از همین ثبات است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *