درج نکردن قیمت و گران‌فروشی؛ ۷۱ درصد تخلفات صنفی

در نیمه نخست امسال ۳۷ درصد تخلفات صنفی مربوط به درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخ‌نامه، ۳۴ درصد گران‌فروشی، ۹ درصد عدم صدور صورت‌حساب، هشت درصد کم‌فروشی، هفت درصد رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و پنج درصد مربوط به تقلب بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در نیمه نخست امسال ۱.۵ میلیون بازرسی از واحدهای صنفی از سوی واحدهای بازرسی و نظارت اصناف سراسر کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ میزان تخلفات بیش از ۶۳۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به تخلفات کشف شده در سال گذشته ۴۲۲ درصد افزایش یافته و بیش از پنج برابر شده است.   البته علت این افزایش، تشدید نظارت بر انبارها و مراکز عمده نگهداری کالاها بوده است.

گفتنی است ۳۷ درصد این تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخ‌نامه، ۳۴ درصد گران‌فروشی، ۹ درصد عدم صدور صورت‌حساب، هشت درصد کم‌فروشی، هفت درصد رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و پنج درصد مربوط به تقلب بوده است.

طبق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، تمام پرونده‌های تشکیل شده به تعزیرات حکومتی یا سازمان‌ها و ادارات صمت ارجاع شده که به دلیل عدم ارتباط سیستمی بین زنجیره نهادهای نظارتی، اطلاعاتی از نتایج حاصله پرونده‌ها در اختیار اتاق اصناف ایران قرار نگرفته است.

همچنین در مدت شش ماهه امسال، واحدهای بازرسی اصناف بیش از ۹۱ هزار شکایت دریافت کردند که پس از بررسی، در بیش از ۱۷ هزار مورد رضایت شاکی جلب شده است.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *