ایجاد بیش از ۲۳ هزار شغل خانگی در کشور طی نیمه نخست امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برای مبارزه با معضل بیکاری به خصوص در جوانان که می‌خواهند در آینده تشکیل خانواده داده و سکان زندگی خود را به دست گیرند یکی از بهترین راه‌های درآمد انتخاب مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی شروع حرکت استقلال خواهی است و زنان همواره ثابت کرده‌اند که از راه‌هایی مانند قالی بافی، گلیم بافی و سایر هنرهای دستی توانسته اند کسب درآمد کنند. این قبیل کارها نقش تولیدی داشته و برای عرضه به بازار و در مرحله بعدی وارد کار کردن مردم نقش واسطه بین تولید کننده و خریدار را انجام می‌دهند .

با توجه به اینکه یکی از راه‌های سلامت روان داشتن کار و اشتغال است، بنابر این باید با بینش و آگاهی لازم افراد بیکار را به سمت حرفه و مشاغل خانگی سوق داد و همگام با آموزش حرفه و شغل مناسب هم جامعه از معضلات دور می‌شود و هم سلامت روانی جامعه تضمین خواهد شد.

*اشتغالزایی و تسهیلات مشاغل خانگی

گزارش های میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی بیانگر این است که برای ۱۲هزار و ۳۳۱ طرح حدود  ۵۸۹۶۶۴۱ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. این میزان تسهیلات در ۶ماه اول سال ۱۴۰۱ و برای تمامی استان ها است. میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی در این بازه زمانی در حوزه اشتغال مستقل حدود ۱۱هزار و ۷۰۳نفر در حوزه مشاغل تحت پوشش حدود ۹هزار و ۳۹۱ نفر و در حوزه مشاغل پشتیبان حدود ۲هزار و ۱۵۵ نفر بوده است. همچنین میزان طرح های ثبت شده برای شروع کسب و کارو گرفتن مجوز حدود ۱۵۷ هزار و ۹۴۴ مورد بوده است که از میان حدود ۱۰۶هزار و ۵۰۵ طرح مجوز لازم را کسب کرده و کسب و کار خود را آغاز کرده اند.

تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *