واردات کود شیمیایی از انحصار دولت خارج می شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران، با بیان این مطلب گفت: تاکنون واردات و توزیع کودهای شیمیایی نظیر ازته، فسفاته و پتاس به دلیل اینکه یارانه به آنها تعلق می گرفت، به طور انحصاری توسط شرکت دولتی خدمات حمایتی کشاورزی وارد و توزیع می شد.

وی ادامه داد: بعد از حذف ارز ترجیحی و آزادسازی نرخ ها و تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، تنها در خصوص تولید چند محصول اساسی نظیر گندم، همچنان کود یارانه ای تعلق می گیرد و مابقی تولیدات کشاورزی خود را با قیمت های آزاد مصوب خریداری می کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به آزادسازی نرخ ها، در نشست مشترک با مدیرعامل و عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، زمینه حضور بخش تعاون جهت واردات کودهای شیمیایی مورد نیاز بررسی شده و مقرر شد با استفاده از کمک های فنی این شرکت در زمینه استانداردهای مورد نیاز و استفاده از شبکه توزیع کارگزاری این شرکت، بتوانیم در فضای واردات کودهای شیمیایی وارد شویم.

وی گفت: بخش تعاون توانمندی و ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد و با اتکا به آن، در تلاش است، زمینه واردات و توزیع کودهای شیمیایی برای محصولات استراتژیک نظیر پسته، خرما و مرکبات را فراهم آورد.

تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *