پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز فرابورس ایران میزبان پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات کشور با نماد «ارزش مسکن» بود که در دقایق ابتدایی نخستین روز از پذیره‌نویسی شاهد به فروش رفتن ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری این صندوق و اتمام موفقیت‌آمیز این پذیره‌نویسی بودیم.

صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات ارزش مسکن پس از دریافت مجوزهای لازم و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد که با وجود مهلت آن تا دهم آبان‌ماه، کل واحدهای عرضه شده آن به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در نخستین روز از سوی متقاضیان خریداری شد.

در این پذیره نویسی حدود ۲۰ درصد از خریداران حقیقی و ۸۰ درصد نیز حقوقی بودند و بدین ترتیب مشارکت ۷۳۹ شخص حقیقی و ۱۵ شخص حقوقی رقم خورد.

تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی این صندوق ۱۵۰ میلیون واحد است که امروز عرضه ۳۰ میلیون واحد آن به ارزش هر واحد ۱۰ هزار ریال انجام شد.

از سوی دیگر صندوق ارزش مسکن، ۱۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری ممتاز دارد که متعلق به موسسان آن شامل صندوق بازنشستگی کشوری، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری و عمران و ساختمان بازنشستگی کشوری است.

دوره فعالیت صندوق ارزش مسکن نیز به ‌صورت پیش‌فرض ۵ سال و با موافقت سازمان بورس قابل تمدید است.

فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *