هر واحد صنفی، در جامعه آرامش و امنیت ایجاد می‌کند//رئیس اتاق اصناف ایران در همایش روز ملی اصناف اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی: هر واحد صنفی،

هر واحد صنفی، در جامعه آرامش و امنیت ایجاد می‌کند

رئیس اتاق اصناف ایران در همایش روز ملی اصناف اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی: هر واحد صنفی، در جامعه آرامش و امنیت ایجاد می‌کند/ اصناف شرکای اجتماعی نظام هستند

همایش روز ملی اصناف اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی با حضور حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران، استاندار خراسان شمالی، هیات نمایندگان خراسان رضوی و جنوبی در اتاق اصناف ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و معاونان، رئیس سازمان بسیج اصناف استان، رئیس پلیس امنیت استان، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی، رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان، روسای اتحادیه‌های صنفی، روسای اتاق های اصناف شهرستان ها و دیگر مسئولان استانی در محل تالار داریوش در ششمین روز از تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، حسین طاهرمحمدی در این همایش گفت: در چند سال اخیر، مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر تولید داشتند و رئیس جمهور محبوب و زحمتکش ما، تمام تلاش خود را می‌کند تا شرایط اقتصادی برای فعالان کسب و کار را تسهیل کند. اما در سطوح پایین‌تر، به دلیل اشتباهات من نوعی به عنوان مدیر میانی اقتصاد، اصناف و کسبه دچار مشکلاتی می‌شوند. با این حال، شما جهادگران عرصه اقتصاد، این ناملایمات را به حساب نظام و دولت نمی گذارند و می دانند که ناشی از عملکرد غلط یا رفتار نادرست مدیران و مسئولانی است که آن حوزه را مدیریت می‌کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران اظهارکرد: ما مفتخر و خرسندیم که جامعه صنفی کشور با همه مشکلات و سختی‌هایی که دارد، امنیت و آرامش پایدار برای کشور فراهم می‌کند. سهم بزرگ اصناف در اشتغالزایی و کارآفرینی، یکی از نمودهای برقراری این امنیت و آرامش است. روشن بودن چراغ یک واحدصنفی در یک خیابان، به طور ناخودآگاه، موجب آرامش خاطر رهگذران می‌شود. کمک‌های مومنانه و خیریه‌های صنفی و… نیز نمود دیگری از این امنیت و آرامش است. بنابراین هر واحد صنفی در جامعه، آرامش و امنیت ایجاد می‌کند.
وی گفت: اصناف شرکای اجتماعی نظام هستند و من به عنوان خدمتگذار جامعه صنفی کشور دست یاری به سوی تمامی واحدهای صنفی و تشکل‌های صنفی دراز می‌کنم تا گامی موثر برای رشد و اعتلای این نظام و این مرز و بوم برداریم. به خاطر داشته باشیم که این آرامشی که امروز داریم به برکت خون شهدایی است که جان خود را فدا کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی، عضو هیات رئیسه و خزانه دار اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی، ضمن تبریک روز ملی اصناف، در این آیین بیان کرد: یکی از بزرگترین نهادهای خصوصی در کشور، اصناف هستند و اینکه اتاق اصناف پل ارتباطی بین بخش دولتی و خصوصی است و به همین دلیل جایگاه ویژه اقتصادی و اجتماعی دارند.
مهدی امیدوار در ادامه بیان کرد: اصناف با دارابودن بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور ظرفیت ویژه ای را در بخش های تحولی اقتصاد، توزیع کالاهای اساسی، تنظیم بازار دارند.
وی در ادامه در خصوص مطالبات جامعه اصناف از بخش دولتی خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌ها و دوائر دولتی با اصناف، اصلاح قوانین کار، اصلاح قوانین تامین اجتماعی و بخش مالیاتی، ایجاد بسته های حمایتی ویژه اصناف از قبیل بسته های تشویقی مالیات، تسهیلات کم بهره، ایجاد ثبات و آرامش در بازار را درخواست کرد.
حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران در این مراسم، با اهدا لوحی از زحمات و تلاش‌های مهدی امیدوار عضو هیات رئیسه و خزانه دار اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی، تقدیر کرد. در پایان ‌همایش از روسای ادوار اتاق اصناف مرکز استان خراسان شمالی، روسای اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان، روسای اتحادیه های صنفی و همچنین همسران آنها با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *