برگزاری نشست بررسی و رفع مشکلات درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف نشست بررسی و رفع مشکلات درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف در فرایند صدور پروانه های صنفی

برگزاری نشست بررسی و رفع مشکلات درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف

نشست بررسی و رفع مشکلات درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف در فرایند صدور پروانه های صنفی از طریق درگاه ملی مجوزها با حضور حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران، غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، روز گذشته ۴ تیر ۱۴۰۲ در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در این نشست مطرح شد: برخی از مشکلات سامانه نوین اصناف از طرف اتاق اصناف ایران احصاء شده است. ضمن اینکه در خلال صدور پروانه کسب، اطلاعات اضافی به صورت اجباری از متقاضی دریافت یا تمدید پروانه کسب اخذ می شود. لذا پیگیری خواهیم کرد که این مشکلات رفع و دریافت اطلاعات اضافه نیز متوقف شود.

از جمله مباحث دیگر این نشست در خصوص اجرای تبصره ۴ ماده ۲۶ برای انتقال صنوف آلاینده از سوی اتحادیه شهر اصلی بود که در سامانه دیده نشده است و پیشنهاد شد به صورت موردی از سوی اتحادیه پیگیری شود.

در این نشست همچنین پیشنهاد شد، کمیسیون‌های نظارت اختیار صدور پروانه کسب برای رسته هایی که اتحادیه مشخصی ندارند، را به مدت سه ماه به اتاق اصناف شهرستان تنفیض کند تا متقاضی معطل دریافت پروانه کسب نشود و اتاق اصناف شهرستان نیز طی این سه ماه، اتحادیه این رسته ها را مشخص کند.

در پایان مقرر شد مشکلات باقی مانده به صورت مکتوب به رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و داریی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سلسه نشست های رفع مشکلات درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات اتحادیه ها و واحدهای صنفی برگزار می شود.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *