رئیس اتاق اصناف ایران: نیازمند شبکه منسجم تولید تا توزیع هستیم رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود حلقه مفقوده تولید و عرضه، یادآور شد:

نیازمند شبکه منسجم تولید تا توزیع هستیم

رئیس اتاق اصناف ایران: نیازمند شبکه منسجم تولید تا توزیع هستیم

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود حلقه مفقوده تولید و عرضه، یادآور شد: بخشی از دلایل منسجم نبودن زنجیره تولید تا عرضه باید توسط اتاق اصناف ایران احصاء و یک شبکه منسجم ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از تسنیم، حسین طاهرمحمدی در همایش «اصناف، نگین اقتصاد» با اشاره به جایگاه قابل اهمیت اصناف، تاکید کرد: جامعه صنفی در تمامی ادوار، پشتوانه و همراه نظام بوده‌اند و در پیروزی انقلاب نیز نقش موثری داشته‌اند.

وی نقش‌آفرینی اصناف را در دوران دفاع مقدس، بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اثرگذار توصیف کرد و یادآور شد که این جهادگران عرصه اقتصادی در بحران کرونا نیز از هر گونه اقدامی حتی مال و جان خود کوتاهی نکردند و علی‌رغم تعطیلی واحد‌های خود با کمک‌های مومنانه، همراه مردم و نظام بودند.

طاهرمحمدی اصناف را جهادگران عرصه اقتصاد دانست و در عین حال عنوان کرد: این قشر از جامعه در شرایط سخت اقتصادی و در بحبوحه تحریم‌ها و مشکلات از هیچ کوشش و تلاشی برای حفظ نظام و آبادانی کشور دریغ نکرده‌اند و بر همین اساس، اصناف در سایه تأسی از مقام معظم رهبری، افق پیش روی خوبی خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به بازرسی‌هایی که در طول سال‌های گذشته در حوزه اصناف صورت گرفته است، گفت: اتاق‌های اصناف کشور علی‌رغم مشکلات عدیده از محل سایر منابع خود در حوزه بازرسی هزینه کرده‌اند، ضمن آن که در مجموع تعداد متخلفان اندک است و اکثر کسبه قانون‌مدار هستند.

طاهرمحمدی بازرسی‌های سنتی را جوابگوی وضعیت فعلی بازار ندانست و بیان کرد: بازرسی‌ها باید هوشمند و هدفمند باشد تا نتایج ملموسی برای واحد‌های صنفی حاصل شود.

رئیس اتاق اصناف ایران عملکرد اصناف در حوزه بازرسی را با توجه به ظرفیت‌های موجود، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جامعه صنفی کشور در بحران کرونا به صورت میدانی در صحنه حضور فعال داشتند.

وی به مالیات به عنوان یکی از مشکلات این روز‌های اصناف یاد کرد و تصریح کرد: در طول چند وقت اخیر با پیگیری‌های متعدد و جلسات مکرر با سازمان امور مالیاتی، ابهامات و مشکلات کسب و کار‌های صنفی در حوزه مالیات بر درآمد سال ۱۴۰۱ مطرح شده و علاوه بر تمدید مهلت قانونی ارائه اظهارنامه مالیاتی، خواستار آن بودهایم که این سازمان در چارچوب قانون، حداکثر همکاری را در نحوه تعیین و محاسبه مالیات داشته باشند.

طاهرمحمدی، شفاف‌سازی را یکی از برنامه‌های اصلی اتاق اصناف ایران تلقی کرد و یادآور شد که برای اولین بار، مصوبات هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در دسترس اعضای هیئت نمایندگان اجلاس قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه پیشنهادی را اتاق اصناف ایران به وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی برای تعدیل مالیات سال ۱۴۰۱ ارائه کرده است که در حال پیگیری آن هستیم، به بازرسی‌ها و برخورد با برخی تخلفات احتمالی در واحد‌های صنفی هم اشاره کرد و گفت: هر چند تعداد بازرسی‌ها نسبت به واحد‌های صنفی بسیار کم است، اما بازار را رصد و کنترل می‌کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به استفاده از بازرسی‌های هوشمند گفت: بازرسی‌های چندگانه از واحد‌های صنفی آرامش از آن‌ها گرفته که باید ساماندهی شود.

طاهرمحمدی به مشاوران املاک بدون پروانه هم اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون نظام صنفی با املاک بدون پروانه برخورد و آن‌ها را تعطیل می‌کنیم.

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *