دیدار سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با رئیس اتاق اصناف ایران رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران

دیدار سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با رئیس اتاق اصناف ایران

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سردار علی نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا امروز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه با حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران و اعضای هیات رئیسه ضمن تبریک شروع فعالیت هیات رئیسه دوره هشتم دیدار و گفت و کرد.
در این نشست حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران ضمن ارائه گزارش دغدغه های صنفی اظهار کرد: اتاق اصناف ایران گنجینه اصناف را دارد که در همه شرایط همراه نظام هستند. بنابراین باید از ظرفیت و توانمندی های واحدهای صنفی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: تمامی واحدهای صنفی ملزم به رعایت قوانین و مقرارت هستند و فصل الخطاب اتاق اصناف رعایت قانون است. قطعا اتاق اصناف ایران دغدغه های صنفی را با پلیس به اشتراک خواهد گذاشت.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: چند ظرفیت در قانون نظام صنفی مغفول مانده است که از آن جمله تبصره یک ماده ۱۷ و ماده ۲۸ آیین نامه ضوابط انتظامی است که باید تصویب و اجرایی شود و باید پلمب هوشمند داشته باشیم و با متخلفین برخورد کرد و با اجرای این قوانین میزان تخلفات کاهش می یابد و همه چیز باید شفاف باشد و اصل شفافیت مد نظر قرار بگیرد.
وی با اشاره به بحث رعایت عفاف و حجاب در حوزه اصناف اظهار کرد: کسبه ما در بحث رعایت عفاف و حجاب همراه خواهند بود اما شرایط برخورد باید به گونه ای باشد که کسبه نیز متضرر نشوند.
طاهرمحمدی افزود: برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد. من جمله اینکه آمار بازرسی ها باید شفاف و آنلاین باشد و همه دستگاه ها باید با هم تبادل اطلاعات کنند. این کار امنیت ایجاد می کند و شرایط رونق کسب وکارها فراهم می شود.
در ادامه این نشست، سردار علی نوروزی گفت: خدمت به مردم از ارزش بالایی برخودار است و باید فرصتی که برای خدمت به مردم ایجاد شده است را غنیمت بشماریم. پلیس در این مسیر همراه و کنار اصناف است و هر چقدر اصناف پویا و فعال تر باشند و در امنیت فعالیت داشته باشند شاهد ایجاد اشتغال بیشتر و کاهش جرایئم خواهیم بود تا جایی که جامعه نیز فرهیخته تر خواهد شد.
سردار نوروزی افزود: در بحث رعایت عفاف و حجاب بارها اعلام کردیم، تکلیف مشتری و متصدی را باید جدا کنیم؛ جنبه وظیفه اساسی و شرعی را باید در نظر گرفت. خوشحال نیستیم کرکره یک واحد صنفی پایین بیاید، اما ملزم به رعایت قانون هستیم و واحدهای صنفی به دلیل ورود مشتری نباید پلمب شوند بلکه با واحدهایی که محل پاتوق و ترویج کشف حجاب باشند برخورد صورت خواهد گرفت.
وی افزود: پلیس آمادگی دارد با همکاری اتاق اصناف ایران، واحدهای صنفی بدون مجوز را ساماندهی کند. دراین باره لازم است سامانه پلمب و فک پلمب هوشمند طراحی و راه اندازی شود. تاکید کرده ایم که تمامی مکاتبات بر خط باشد و نظارت دقیق صورت بگیرد. مشکلات قاچاق، احتکار و دیگر مشکلات با همراهی اصناف می تواند به حداقل برسد. در پایان نشست نیز سردار نوروزی از زحمات و تلاش های هیات رئیسه و رئیس اتاق اصناف ایران با اهدای لوح تقدیر و تشکر کرد

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *