تهران – ایرنا – معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: از تمام ظرفیتها برای کمک به آرامش و ثبات بازار ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ استفاده شده است.
به گزارش ایرنا از وزارت صمت، طرح ویژه تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در ایام پایانی سال با رویکرد تشدید بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی، کنترل قیمت کالاهای اساسی و همچنین نحوه ثبت و پیگیری شکایات از گرانفروشی واحدهای صنفی و خرده فروشها از جمله در سامانه ۱۲۴ و اطلاع رسانی به مردم در دستور کار قرار گرفته است.
در این راستا، «حسین فرهیدزاده» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آخرین اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار کشور در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
وی در ابتدا از ابلاغ و تشریح جزئیات طرح ویژه بازرسی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ به ادارات کل صمت سراسر کشور خبر داد و گفت: مرحله مقدماتی طرح مذکور از اول اسفند و فاز عملیاتی آن از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال جاری شروع و تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ و پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر صمت یکی دیگر از اقدامات انجام شده را برگزاری اولین جلسه ستاد راهبری طرح از طریق وبینار و با حضور قائم مقام وزیر در امور بازرگانی برشمرد و افزود: پس از آغاز فاز عملیاتی طرح، جلسه مذکور برگزار و ضمن تاکید بر جلب مشارکت دستگاههای اجرایی استان و بهکارگیری تمامی ظرفیتهای موجود با هدف اجرای مطلوب طرح بهصورت مستمر، مقرر شد استانها نسبت به ارائه گزارش مکتوب اقدام و مشکلات و موانع موجود را به سازمان حمایت اعلام کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: سازمان حمایت بنابر دستور ریاست محترم جمهور بهمنظور تمرکز وظایف بازرسی در این سازمان و استفاده از ظرفیت اتاق اصناف در بازرسی از واحدهای صنفی، با هدف افزایش نظارت بر واحدهای صنفی و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی در ابتدای بهمنماه سال جاری مبادرت به انعقاد تفاهمنامه همکاری با اتاق اصناف و معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت کرده است.
فرهیدزاده با بیان این مطلب، ادامه داد: در همین راستا و طی این مدت بالغ بر ۱۴۰۰ کاربر اتاقهای اصناف سراسر کشور به سامانه متصل شده و به شکایات مردمی در زمینه کالاهای اساسی در واحدهای صنفی رسیدگی و در نهایت پروندههای تخلفاتی را به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها ارسال میکنند.
وی رسیدگی به مطالبات و شکایات مردمی و جلب رضایت شهروندان بهخصوص در ایام پایانی سال را در گرو رسیدگی به موقع به پروندههای تخلفاتی توسط شعب تعزیرات حکومتی و اجرای دقیق آراء صادره دانست و خاطرنشان کرد: مرکز تماس پاسخگویی ۱۲۴ در استانها کمافیالسابق در ساعات اداری نسبت بهدریافت شکایات مردمی اقدام و در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل نیز سیستم پیامگیر آماده دریافت گزارشها و شکایات مردمی است.
معاون وزیر صمت همچنین گفت: تنظیم بازار تمامی کالاهای اساسی و ضروری، با هماهنگی و همگرایی دیگر دستگاههای متولی و با قوت و قدرت بیشتری نسبت به سالهای گذشته در کشور عملیاتی خواهد شد و قطعا گزارش جامعی از اقدامات و برنامههای انجام شده جهت مدیریت بازار به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید. (منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی/ ایرنا)