طاهرمحمدی: «درگاه ملی مجوزها» مرجع اصلی صدور پروانه کسب است/ا حضور حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران

طاهرمحمدی: «درگاه ملی مجوزها» مرجع اصلی صدور پروانه کسب است.

با حضور حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران پنجاه و هفتمین اجلاس اتاق اصناف شهرستان پردیس برگزار شد/«درگاه ملی مجوزها» مرجع اصلی صدور پروانه کسب است/نارضایتی فعالان اقتصادی و متولیان تشکل‌های صنفی از سامانه نوین اصناف*

🔹رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: «درگاه ملی مجوزهای کشور» مرجع اصلی متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب است.

🔹به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران به نقل از ایرنا، حسین طاهرمحمدی روز پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ در پنجاه و هفتمین اجلاس اتاق اصناف که در شهرستان پردیس برگزار شد، به مشکل سامانه نوین اصناف اشاره کرد و گفت: عملکرد سامانه نوین اصناف یک سری نقاط ضعف دارد و ما ابهام‌هایی نسبت به پیمانکار این سامانه داریم که باید برطرف شود.

🔹رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: در نامه ای از رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار درخواست کردیم تا به موجب قانون اصلاح مواد یک و هفت سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی موارد مغایرت با قانون و ایرادات و نواقص سامانه نوین اصناف بررسی و رفع شود.

🔹طاهرمحمدی با تاکید بر ضرروت رفع مشکلات، اختلالات و ابهامات سامانه ایران اصناف، ادامه داد: ایرادات و نواقصی که نارضایتی فعالان اقتصادی و متولیان تشکل‌های صنفی را به همراه دارد باید بررسی شود.

🔹وی ادامه داد: از متولیان در وزارت صنعت معدن و تجارت درخواست بر طرف شدن ایرادات را برای بهبود وضعیت اصناف داریم.

🔹رئیس اتاق اصناف ایران توضیح داد: هدف قانون گذار از وضع قانون تسهیل کسب و کار و بهبود شرایط صدور مجوزها بوده و نباید عملکرد «سامانه نوین اصناف» مشکلاتی در حوزه اصناف ایجاد کند.

🔹طاهرمحمدی اظهار داشت: قانون تسهیل صدرو مجوزهای کسب و کار قانونی مترقی محسوب می شود که شاید مانند سایر قوانین در حوزه اجرا نقاط قوت و نقاط ضعف داشته باشد که می شود با انعکاس موارد به قوه مقننه و نمایندگان مجلس بازنگری و برطرف شود.

*🔸هیچ اتحادیه ای در سطح کشور برچیده نمی شود*
🔹رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با ورود درگاه صدور مجوزها هیچ اتحادیه ای در سراسر کشور برچیده نخواهد شد و روسای اتحادیه ها ، مسئولان تشکل‌های صنفی به شایعات توجه نکنند و با جدیت بیش از پیش به انجام وظایف قانونی خود اهتمام بورزند.

🔹طاهر محمدی ضمن تقدیر از ابراهیم صدقی عضو هیات نمایندگان و هیات رئیسه پیشین اتاق اصناف پردیس و همچنین علی فرخی رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس، اظهار داشت: در طی یک ماه گذشته در هشت استان کشور حضور یافته و در این نشست مشکلات فعالان اقتصادی و ظرفیت های اقتصادی این شهرستان بررسی شد.

🔹وی با اشاره به ظرفیت ویژه شهرستان پردیس در صنعت مبلمان، یادآور شد: اطلاع رسانی درباره ظرفیت های صنعتی شهرستان ضرروت دارد و در این نشست رفع مشکلات تامین اجتماعی ، موضوعات مالیاتی برای حمایت از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، بررسی نحوه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنفی، بهرمندی از ظرفیت‌های قانونی در خصوص ایجاد شهرک‌های صنفی در دستور کار قرار گرفت.

🔹شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر و ۱۳هزار واحدصنفی(حدود ۷۲۰۰واحد تولیدی-خدمات فنی و حدود ۶ هزار واحد صنفی توزیعی) در شرق پایتخت قرار دارد.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *