برنامه‌ریزی برای مدیریت غیرمتمرکز بازار با حضور در شهرستان‌ها/کرمان؛ هشتمین مقصد سفرهای استانی رئیس اتاق اصناف ایران

برنامه‌ریزی برای مدیریت غیرمتمرکز بازار با حضور در شهرستان‌ها

کرمان؛ هشتمین مقصد سفرهای استانی رئیس اتاق اصناف ایران/ طاهرمحمدی مطرح کرد؛ برنامه‌ریزی برای مدیریت غیرمتمرکز بازار با حضور در شهرستان‌ها/ بد رفتاری در یک اداره با اصناف را به حساب نظام نمی‌گذاریم/ پیگیری تخصیص منبع درآمد برای تشکل‌های صنفی در تنظیم برنامه هفتم توسعه

حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران، روزهای (چهارشنبه و پنجشنبه) ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در هشتمین سفر استانی خود، به استان کرمان رفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران به میزبانی محسن ربیعی رئیس اتاق اصناف مرکز استان کرمان و با همراهی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و کرمان و با حضور شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، عصر چهاشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ بر سر مزار سردار سلیمانی و هم‌رزمان ایشان و نیز شهدای دفاع مقدس حضور یافته و با ادای احترام و اهدای شاخه گل با آرمان‌های امام خمینی(ره)، حاج قاسم و شهدای سرافراز کرمان بیعت کرد.

دیدار رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با استاندارکرمان
دیدار حسین طاهرمحمدی رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و کرمان با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با حضور محمدرضا پور‌ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و شهباز حسن‌پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی برنامه بعدی این سفر بود که در محل استانداری کرمان برگزار شد.
حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: ما به کمک دولت مردمی، رئیس جمهور محترم و با تلاش قوه مقننه و نمایندگان خدوم علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه اقتصادی امید داریم و شاهد اقدامات مفید و ‌موثرتری خواهیم بود.
رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: اهداف و تلاش‌های مدیران و مسئولان کشور در سطوح عالی برای ما مشهود و قابل تقدیر است. با این وجود، شیرینی تلاش‌های مدیران ستادی در بعضی موارد معدود تحت تاثیر برخی اختلالات سطوح میانی و پایینی مدیریتی قرار می‌گیرد و مردم به همین جهت نتیجه این تلاش‌ها را لمس نمی‌کنند.
وی افزود: اصناف با تمامی این مسائل یار و یاور دولت در حل و فصل این دست مشکلات و مسائل خواهد بود و قطعا این موارد را پای کلیت نظام و دولت نمی‌گذارند؛ زیرا اصناف در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته‌اند و انقلاب را متعلق به خود می‌دانند.
وی گفت: من به نوبه خود از نمایندگان مجلس بابت تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تشکر می‌کنم، اما باید مراقب بود برخی اختلالات اجرایی در حوزه وزارت صمت در خصوص درگاه ملی صدور مجوزها، به این زحمتی که نمایندگان کشیده‌اند آسیب نزند و قانون را از مسیر قانونگذار دور نکند.
وی عنوان کرد: در جهت مدیریت غیرمتمرکز و پرهیز از سیاست تصمیم‌گیری از مرکز برای شهرستان‌ها بدون حضور میدانی، تصمیم داریم اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران را منوط به فراهم شدن شرایط عزیمت به استانها، در محلی غیر از پایتخت، از جمله استان کرمان برگزار کنیم لذا هر کاری از دست ما برای اصناف استان کرمان بر بیاید، انجام می‌دهیم.

بازدید از موسسه خیریه کمک
بازدید از موسسه خیریه کمک دیگر برنامه بازدید رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران بود. این خیریه در راستای مسئولیت اجتماعی اصناف کرمان اهدافی را از جمله کمک به اقشار ضعیف دنبال می‌کند.
همایش تخصصی اصناف با مجمع نمایندگان (مجلس شورای اسلامی) کرمان
پنج شنبه ۲۲تیر همایش رئیس و هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران و هئیت رئیسه اتاق اصناف استان کرمان و شهرستان‌های استان با مجمع نمایندگان استان در هتل پارس کرمان حضور یافتند.
طاهرمحمدی در این همایش با اشاره به اینکه اصناف در یک کلام جهادگران عرصه اقتصاد هستند، اظهار کرد: اصناف همیشه یار و یاور نظام بوده‌اند و خواهند بود و کسبه سنتی شرکای نظام هستند.
وی با اشاره به اینکه اصناف ولایتمدار هستند، گفت: مقام معظم رهبری در هر شرایطی اراده کنند، اصناف سربازان خط اول چه در عملیات و جنگ و چه در حوزه اقتصاد خواهند بود و این مسائل ثابت شده است و افراد فکر نکنند کسی در یک اداره نشسته و با اصناف بد برخورد می‌کند ما این را به حساب نظام می‌گذاریم.
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اصناف فدایی انقلاب و نظام هستند، زیرا خودشان در تشکیل این نظام اسلامی نقش داشته‌اند.
وی گفت: ما در قانون برنامه هفتم چند موضوع را پیگیری می‌کنیم، از جمله اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای تشکل های صنفی – همچون اتاق های بازرگانی و تعاون- منابع درآمدی در نظر گرفته شود.
طاهرمحمدی ادامه داد: همچنین لازم است در برنامه هفتم توسعه، برای اصناف در زمینه رسیدگی به شکایات، منبع درآمدی در نظر گرفته شود چرا که در هیچ نهادی رسیدگی به شکایات رایگان نیست.
وی ابراز کرد: پیشکسوتان بازار، بازوی نظام هستند و خط ولایت برای آنها خط قرمز است و اگر بنا باشد تنها دو دوره در انتخابات اتاق اصناف شرکت کنند باز هم دست از نظام بر نمی‌دارند اما باید توجه‌کرد که شهدای اصناف و مدافعین حرم یکی از نمونه‌های وفاداری این قشر هستند اما از مجلس انقلابی درخواست داریم یک اقدام انقلابی انجام دهد و در برنامه هفتم حق پیشکسوتان را احیا کند.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در برنامه ششم توسعه، به طور کلی صنوف گردشگری از ذیل قانون نظام صنفی حذف کردند. اما پیگیر آن هستیم که این اتفاق در قانون هفتم تکرار نشود. چراکه در اجرا شاهد هستیم یک مغازه پروانه خود را از گردشگری گرفته است و با چند قدم فاصله، مغازه مشابهی از اتحادیه، پروانه کسب گرفته است. این دوگانگی منجر به دشواری در نظارت و ارائه خدمات شده است. قانون در تعریف گردشگری، گردشگر را احصا کرده است و ارکان “بیش از ۲۴ ساعت”، “نه برای کار” و “به قصد مسافرت” را ذکر کرده است اما در آیین نامه دامنه این تعریف وسعت یافته و مشمول خروج از صلاحیت شده است.
وی گفت: در هفته صنوف مختلف به ما پیشنهاد ایجاد اتحادیه‌های کشوری را می‌دهند اما تا زمانی که ضرورت آن اثبات نشود، این چنین پیشنهاداتی را نمی توان اجرا کرد.
طاهرمحمدی خطاب به نمایندگان استان کرمان، بیان کرد: برای حمایت از واحد‌های تولیدی، نیاز نیست وام و تسهیلات اختصاص داده شود اما نیاز است تا در قانون‌گذاری واحد‌های تولیدی را مستثنی کنید. به عنوان مثال برخی دانش‌بنیان‌ها از مالیات معاف هستند. مجلس برای واحد‌های تولیدی نیز شاخصی بگذارید که به نسبت تجهیزات و توان خروجی از مالیات، بیمه، آب، برق و… معاف شوند.
وی گفت: تبصره ۷ ماده ۷۲ که درآمدهای حاصل از جرائم صنفی را تسهیم کرده است، مقدار اندکی از آن به اتاق اصناف ایران پرداخت شده است که طبق فرمولی بین اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها تقسیم شده است. اما این مقدار بسیار کمتر از مقداری است که پیش‌بینی می‌شود. بنابراین مجددا و تاکیدا از نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع خواهیم بود.
طاهرمحمدی در پاسخ به انتقادی مبنی بر عدم تخصیص سوخت نانوایی‌‌ها در سامانه جدید گفت: با ارائه گزارشی مکتوب از سوی مطلعین به اتاق اصناف ایران به فوریت پیگیری می‌کنیم.
رئیس اتاق اصناف ایران از انتصاب محسن ربیعی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان کرمان به عنوان رئیس کارگروه پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد.
بازدید میدانی از بازار گنجعلی خان و موزه زر و سیم
حسین طاهرمحمدی با همراهی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ در ادامه هشتمین سفر استانی خود ضمن بازدید میدانی از بازار کرمان (بویژه مجموعه گنجعلی خان و موزه زر و سیم)، پیرامون مسائل و مشکلات بازار با اصناف، کسبه و بازاریان کرمان دیدار و گفتگو کرد.
تجلیل از تولیدکنندگان و کار آفرینان در باغ شازده ماهان
آئین تجلیل از تولیدکنندگان و کار آفرینان برتر سال ۱۴۰۲، پیشکسوتان اتحادیه های صنفی، خیرین و معتمدین اصناف مرکز استان کرمان با حضور حسین طاهرمحمدی رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و داور در مجلس شورای اسلامی، شامگاه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ در باغ شازده ماهان برگزار شد.
پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *