معاضدت حقوقی اتاق های اصناف شهرستان ها/رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با اتاق های اصناف استان مازندران خبر داد؛ معاضدت حقوقی اتاق های اصناف شهرستان ها

معاضدت حقوقی اتاق های اصناف شهرستان ها

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست با اتاق های اصناف استان مازندران خبر داد؛ معاضدت حقوقی اتاق های اصناف شهرستان ها/ ارائه مشاوره مالیاتی به واحدهای صنفی / ضرورت هم افزایی نخبگان تجربی و دانشگاهی در امور اصناف

نشست حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران با روسا و هیات رئیسه اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان مازندران و هیات نمایندگان این استان روز یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ در شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، طاهرمحمدی در این نشست ضمن قدردانی از تورج ایمانی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان مازندران و نمایندگان مازندران در اتاق ایران گفت: کارگروه های ملی و کمیسیون های مورد نیاز را در اتاق اصناف ایران تشکیل می دهیم. همچنین قصد داریم به موضوعات ورزشی اصناف نیز توجه کنیم.

طاهرمحمدی اظهار کرد: یکی از اهداف قوانین، ایجاد نظم اجتماعی و اخلاق حسنه است که بتوان در جامعه بشری در کنار هم زندگی کنند. همه ما این حدیث از پیامبر اکرم(ص) را شنیده ایم که «لاضرر و لاضرار فی الاسلام» (در اسلام جایگاهی برای زیان رساندن به کسی نیست و نیز اجازه نمی‌دهد کسی در صدد آزار و زیان دیگری باشد). شما می توانید دفع ضرر کنید اما تا جایی که موجب ضرر رساندن به دیگری نشوید. این موضوعی است که همه ما باید نسبت به آن، فاعل باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: یکی از برنامه های اتاق اصناف ایران، معاضدت (کمک) حقوقی اتاق های اصناف شهرستان ها است. در معاونت حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران در این زمینه از نخبگان دانشگاهی حقوق و دارای تجربه و شناخت کافی از اصناف استفاده شده است. لذا مشاوره، دادخواست، هم فکری، وحدت رویه، رفع ابهام و …. در امور حقوقی برای اتاق های اصناف شهرستان ها از سوی اتاق اصناف ایران انجام خواهد شد. این تشکیلات در اختیار اتاق های اصناف شهرستان ها قرار می گیرد تا به شما در اجرای تکالیفتان کمک کند و این رویه را تسهیل کند.

وی گفت: در حوزه مالیات نیز، از ظرفیت های مشاورتی خوبی برخورداریم و از این رو زمینه ارائه خدمات به اتاق های اصناف شهرستان ها فراهم شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران، اتاق های اصناف شهرستان ها را دعوت به همکاری بیشتر با این اتاق کرد و گفت: دست یاری به سوی شما دراز می کنیم تا به ما کمک کنید و به عنوان یک خانواده بتوانیم کشتی اصناف را به سلامت و صلابت به ساحل مقصود برسانیم.

طاهرمحمدی گفت: اتاق اصناف ایران را تبدیل به اتاقی شفاف می کنیم که احتمال و امکان تخلف برای هیچ کسی در این اتاق وجود نداشته باشد.

وی گفت: در آیین روز ملی اصناف، اتاق اصناف ایران در اقدامی بی‌سابقه با تقدیر و تجلیل از روسای پیشین این اتاق، نشان عالی اصناف را به ایشان اهدا کرد و ما مجمع پیشکسوتان اصناف کشور را با حضور روسای ادوار اتاق های اصناف کشور تشکیل دادیم. این کار ماندگاری می شود که در آینده نیز ادامه خواهد یافت و ما از تجربیات این بزرگان به نفع جامعه صنفی استفاده خواهیم کرد. این تجربیات به راحتی به دست نیامده است و ما هیچ وقت موفق نمی شویم اگر نخبگان تجربی را با نخبگان دانشگاهی همراه نکنیم که اینها یکی بدون دیگری، برای رسیدن به موفقیت کافی نیستند. امکان ادامه فعالیت مدیران و اصناف صرفا بر ساختار سنتی میسر نیست. زندگی سنتی و تکنولوژی غیرقابل تجزیه هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در مدت کوتاهی که هیات رئیسه جدید مستقر شده است جلساتی را با سازمان امور مالیاتی داشتیم اما به دلیل اینکه توافقاتی پیش‌تر با اتاق اصناف ایران داشتند، امکان اصلاح آن وجود نداشت. با وجود این، با همکاری رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توانستیم کمیته هایی را مراکز استان ها تشکیل دادیم تا نماینده اتاق اصناف، نماینده سازمان امور مالیاتی و نماینده ای از کمیسیون اقتصادی مجلس در این کمیته ها حضور دارند تا مورد به مورد موضوعات مالیاتی واحدهای صنفی را بررسی و در صورت امکان تلطیف کنند.

 

 

 

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *