نشست رئیس اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های کشوری برگزار شد/ رئیس اتاق اصناف ایران: هم افزایی و تعامل اتحادیه‌های کشوری و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها منفعتی برد-برد دارد

هم افزایی و تعامل اتحادیه‌های کشوری و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها منفعتی برد-برد دارد

نشست رئیس اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های کشوری برگزار شد/ رئیس اتاق اصناف ایران: هم افزایی و تعامل اتحادیه‌های کشوری و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها منفعتی برد-برد دارد

نشست حسین طاهرمحمدی رئیس اتاق اصناف ایران و پنج اتحادیه کشوری امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، حسین طاهرمحمدی گفت: هم‌افزایی و تعامل اتحادیه‌های کشوری و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها منفعتی برد- برد برای هر دو طرف دارد. از این رو به دنبال راه کارهایی هستیم تا این تعامل را تسهیل کند.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: کشوری کردن اتحادیه برخی از صنوف مبنای علمی و تخصصی ندارد اما برخی دیگر از مشاغل را لازم است به صورت کشوری مدیریت کنیم و این مدیریت کشوری، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل‌ می‌کند.‌

وی تاکید کرد: انتظار و توقع ما از اتحادیه‌های کشوری بسیار زیاد است.‌ اینها ظرفیت‌هایی دارند که‌ می‌توان از آن در راستای آسیب شناسی اصناف استفاده کنیم منتها باید ساز و کارها و روش‌ها اصلاح شود. قوانین و مقرراتی نیز باید اصلاح شود که ابتکار عمل آن با خود اصناف است و‌ می‌توانیم در اصلاح آیین نامه‌ها و قوانین پیشنهادات خود را به قوه مقننه ارائه دهیم تا کاستی‌های قانونی رفع شود.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهارکرد: پیش‌تر اتحادیه‌های کشوری در پژوهش‌ها موفق بوده‌اند. به عنوان نمونه سال گذشته اتحادیه کشوری آسانسور توانست رتبه دوم را به دست آورد. لذا باید از این توانمندی‌ها استفاده کرد اما نیاز است تا تلاش‌های بیشتری در زمینه پژوهش شود.

لزوم ارتقای میزان و کیفیت نظارت در اتحادیه‌های کشوری

وی به موضوع نظارت نیز اشاره و بیان کرد: میزان و کیفیت نظارت در اتحادیه‌های کشوری باید در چارچوب قانون ارتفا پیدا کند تا نظم اجتماعی و اخلاق حسنه بیشتری داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف در پاسخ به ابهامی در خصوص تفکیک صنوف خدماتی و توزیعی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گفت: رویکرد اتاق اصناف ایران حفظ این پیوستگی است چرا که امکان تفکیک صنوف توزیعی و خدماتی در کسب و کارهای مجازی وجود ندارد.

تشکیل مدیریت پیگیری در حوزه ریاست اتاق اصناف ایران

طاهرمحمدی ذیل این نشست اعلام کرد: پس از تصویب در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، به موجب تسریع در روند پیگیری‌ها «مدیریت پیگیری در حوزه ریاست» را در اتاق اصناف ایران تشکیل خواهیم داد.

 

ثبت شکایات در سایت اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته در این نشست با بیان اینکه، اتحادیه فوق در ۲۰ استان کشور دفتر دارد و شکایات را پیگیری‌ می‌کند، گفت: همچنین در سایت اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته به نشانی https://ieeu.ir/ امکان ثبت شکایت فراهم شده است و روند سریعی در رسیدگی به این شکایات شکل گرفته است.

عباس ابریشمی افزود: همچنین شورای حل اختلاف قوه قضایی در استان‌ها مستقر شده است که ناشی از تعاملات بسیار خوب این اتحادیه با قوه قضاییه است.

وی از فعالیت حدود ۱۶۳۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته خبر داد.

 

 

 

ضرورت رفع خلاء‌ها در قانون نظام صنفی نسبت به اتحادیه‌های کشوری

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت: اتحادیه‌های کشوری عمری ۵،۶ ساله دارند و باید کمک شود تا به جایگاهی که مد نظر اتاق اصناف ایران است برسند.‌

منصور عالی‌پور بیان کرد: خلاء‌هایی در قانون نظام صنفی نسبت به اتحادیه‌های کشوری وجود دارد که لازم است هرچه سریع تر رسیدگی شود چرا که به نفع دولت، مردم و جامعه صنفی است.

وی تاکید کرد: صدور پروانه کسب از سامانه دچار مشکلاتی است که از وزارت صمت خواسته ایم این مشکلات را رفع کند.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دولت و فروشگاه‌های زنجیره ای در بحث کالا برگ همکاری خوبی دارند اما لازم است تا فروشگاه‌های بیشتری که زیرساخت‌های لازم را دارند در این طرح مشارکت کنند.

عالی پور از وجود ۱۳۲ شرکت عضو این اتحادیه،‌ ۹۸۰۰ فروشگاه زنجیره ای دارای پروانه کسب و ۳ دفتر استانی‌ خبر داد.‌

 

بهترین ابزار بازرسی، آموزش است

در ادمه این نشست، رئیس اتحادیه کشوی سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته گفت: در حال حاضر در ۲۴ استان کشور، دفاتری داریم که امور اعضای این اتحادیه را دنبال‌ می‌کنند و چنانچه شکایاتی باشد به سرعت رسیدگی‌ می‌شود.

مهدی بهمنی گفت: ما معتقدیم بهترین ابزار بازرسی، آموزش است. به طوری اگر آموزش کافی داشته باشیم از تخلفات کاسته‌ می‌شود.

به گفته بهمنی، استفاده از سامانه ای کارآمد منجر شده است تا استفاده از قطعات قاچاق امکان ناپذیر باشد. وی گفت: این سامانه حمایت دولت را نیز به خود جلب کرده است و اگر یک واحد صنفی به این سامانه دسترسی نداشته باشد، به خودی خود، فعالیتش غیر ممکن‌ می‌شود.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته از صدور ۱۲۶۰ پروانه کسب توسط این اتحادیه خبر داد.

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی نیز از تغییرات مکرر مدیریتی در سازمان استاندارد انتقاد کرد و گفت: این تغییرات مشکلات زیادی را برای صنف ما به وجود آورده است. همچنین با ستاد مدیریت بحران نیز مشکلاتی داریم مبنی بر این که مصوبه برای استفاده از گازها داشته‌اند اما نوع این گازها مشخص نشده است. همین ابهام به کسب و کار ما آسیب رسانده رسانده است.

پیکان کلانتری همچنین از مشکلاتی در خصوص کدهای آسیک این صنف نیز خبر داد.

کیان سمائی، مدیر اجرایی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز گفت: در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۷۳۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب داریم که از این تعداد، ۹۱۰واحد صنفی به صورت خدماتی و سایرین به صورت توزیعی فعالیت دارند.

 

ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در اتحادیه های کشوری

در ادامه این نشست، معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران بیان کرد: اتحادیه های کشوری ظرفیت بسیار بالایی در پژوهش و آموزش دارند و در این زمینه حتی در برگزاری سیمنارها کارهای بزرگی انجام داده اند. از این رو می توانند الگوهای خوبی برای سایر اصناف باشند.

سید علیرضا شکوهیان افزود: همچنین اتحادیه های کشوری توانسته اند سامانه های موفقی ایجاد کنند که در این امر نیز می توانند الگو قرار گیرند.

معاون حقوقی و امور مجلس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: آموزش اتحادیه های کشوری یکی از مواردی است که لازم است دنبال شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *