پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه نوشت افزار در جهت رفع مشکلات این بخش را در دیدار با مقام معظم رهبری مطرح کردیم.

«مهرداد عالی پور» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: مشکلات موجود در چهار بخش سیاست گذاری، مالی و مالیاتی، حقوقی و قضایی و تدوین برنامه های پایدار وجود دارد که به دلیل کمبود وقت در دیدار با مقام معظم رهبری در قالب یک پیشنهاد قابل اجرا مطرح کردیم.

وی افزود: تقاضا کردیم که یک کارگروه ملی برای صنعت نوشت افزار تشکیل شود که سه فرد امین با تخصص های صنعت، تجارت و فرهنگ حضور داشته باشند و همه انجمن ها تصمیمات خود را ذیل این کارگروه بگیرند و نماینده ای از سوی مقام معظم رهبری نیز حضور پیدا کنند.

عالی پور با بیان اینکه تصمیمات باید فرا وزارتی گرفته شود، خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت با تغییر وزرا امکان تعیین مصوباتی خلاف تصمیمات کارگروه وجود دارد و این موضوع موجب کاهش تولید داخلی در بخش نوشت افزار می شود و مشکلات فراوانی را برای واردکننده ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: چند دستگی در تصمیم گیری و اجرای سیاست ها موجب می شود، سیاست مدون و دارای ثبات نداشته باشیم، به همین دلیل پیشنهاد جامع تشکیل کارگروه برای سیاست گذاری راهبردی و برنامه عملیاتی کشور را ارائه کرده ایم.

این فعال اقتصادی در حوزه نوشت افزار گفت: صحبت های مطرح شده با مقام معظم رهبری برای دولت نیز راهگشا بود زیرا به فاصله بسیار اندک از سوی وزارت صمت جلسه ای تشکیل شده است تا به موارد مطرح شده رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام فوری از سوی دولت بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: اختلاف دیدگاه هایی وجود دارد هدف از تشکیل کارگروه تبیین همین موضوع است زیرا این روند آغازی برای گفت و گو محسوب می شود و می تواند مشکلات را حل کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *