رییس اتاق اصناف تهران: ۳ هزار ساختمان پر خطر وجود دارد/ اصناف تهران وارد درگیری‌ها نشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران در چهارمین اجلاس ماهنامه اتاق اصناف تهران، در رابطه با بحث هیات مقررات زدایی، گفت: مجموعه هیات مقررات در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید. اما اجرای این قانون در عمل برای فعالان صنفی مشکلاتی ایجاد می‌کند از این رو ما ۶ ماه زمان درخواست کردیم اما به ما اعلام کردند قانونی که تصویب شده است نباید به آن وقت داد، اما در نهایت ۳ ماه به ما وقت دادند.

نوده فراهانی ادامه داد: کاربرگ‌ها در مرحله اجراست و این امکان وجود دارد که با مشکلاتی مواجه شویم. دولت بر این باور است پروسه اخذ پروانه کسب زمان بر است، نمی‌دانم مشکل قانون ۱۸۶ مالیات‌ها را سازمان امور مالیاتی چگونه می‌خواهد حل کند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم اصلاح قانون صنفی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ۱۰ تا ۱۲ ماده قانونی باید اصلاح شود.

در ادامه نشست علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد ایران را اصناف اداره می‌کنند، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد صنفی فعال هستند. اصناف مانند دماسنج جامعه هستند اگر حال آنها خوب باشد حال مردم نیز خوب خواهد بود.

وی با اشاره به درگیر شدن بخشی از اصناف در  سایر مراکز استانی کشور، گفت: بازار تهران در این معرکه وارد نشد و در مقابل تهدیدهای برخی افراد که می‌خواستند اصناف را متقاعد کنند که تعطیل کنند ایستادند و اصناف نیز در قبال این همراهی متقاضی حمایت هستند.

وی تعیین تکلیف بناهای پرخطر را یک ضرورت دانست و افزود: ۸ سال از فاجعه پلاسکو می‌گذرد و در حال حاضر ۳ هزار ساختمان پر خطر وجود دارد که ۱۳۳ ساختمان به اندازه پلاسکو پر خطر است.

رئیس اتاق اصناف تهران با‌ بیان اینکه مهاجران و افاغنه در بازار تهران تکثیر پیدا کردند، گفت: این افراد به عنوان تاجر، تولیدکننده و خدماتی  فعال هستند و اگر این معضل رسیدگی نشود در آینده به مشکل مواجه خواهیم خورد.

توسطی از اجازه تشکیل و تاسیس انجمن از سوی شورای تشکیل انجمن‌های صنفی گلایه کرد و افزود: موازی کاری برای اصناف مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است. همچنین صدور مجوز  نمایشگاه از  سوی شهرداری و وزارت ارشاد منجر به تعارضات شده است

ایلنا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *