مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: تحقق اشتغال پایدار نیازمند فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی است

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و معضل بیکاری در استان همه عوامل اجرایی و نهادهای مردمی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی تلاش شبانه‌روزی کنند.

علی جهانی شانزدهم دی ماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دورود با اشاره به اختصاص اعتبارات اشتغال‌زا به لرستان در سال‌جاری، اظهار کرد: اگر بخواهیم در توسعه اقتصادی و رفع چالش بیکاری جهش و موفقیتی داشته باشیم باید همه با کار و تلاش مضاعف پای کار باشیم و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در جذب اعتبارات اشتغال‌زا تا حصول نتیجه کامل تلاش کنند.

وی افزود: بیکاری یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان است که تحقق اشتغال پایدار اولاً نیازمند فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و در این زمینه سرمایه‌گذاران خصوصی را تشویق و جذب کرد.

جهانی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا به واحدهای اقتصادی شهرستان دورود عنوان کرد: تاکنون از محل تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به واحدهای اقتصادی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی ۲۱۰ متقاضی پشتیبان و مستقل با اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و دویست میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی اشتغال زمینه ایجاد ۳۸۰ فرصت شغلی جدید در شهرستان دورود فراهم می‌شود.

جهانی به سهم شهرستان دورود از اعتبارات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: ۱۷۱ میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فناوری و آموزش  مهارت اختصاص یافته که درصورت جذب کامل این تسهیلات در شهرستان ۱۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه که با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان دورود برگزار شد ضمن بررسی تعهد اشتغال نهادهای دولتی و ثبت در سامانه رصد، تعهد بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت

ایسنا.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *