رکود در بازار لوازم خانگی و تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصولات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول چندماه اخیر بازار لوازم خانگی با رکود قابل توجهی روبرو شده است و همین امر عاملی شد تا کارخانجات در قالب طرح های مختلف اقدام به فروش محصولات کنند با این وجود خریداران رغبتی به خرید لوازم خانگی نداشته و آن را در اولویت چندم خود قرار داده اند. البته بروز برخی اغتشاشات اخیر در سطح بازار هم تأثیرات خود را بر کاهش مراجعه مردم به خرید لوازم خانگی داشته است و کسبه به ندرت معامله ای را انجام می دهند.

اصرار صنعت لوازم خانگی بر مونتاژ برند خارجی

به اعتقاد فروشندگان، اجناس خریداری شده در ماه های خرداد ماه هنوز در انبارشان وجود دارد اما رکود معاملات و بروز اغتشاشات عاملی شده تا مردم تمایلی به خرید نداشته باشند، از آن طرف کسبه نیز مجبورند برای کسب درامد کالاها را اقساطی و حتی با قیمت پایین تر از مصرف کننده عرضه کنند.

برخی از کسبه در همین رابطه به خبرنگار تسنیم می‌گویند: ما مجبوریم برای فروش محصولات آنها را چهار تا پنج میلیون تومان ( ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف) ارزانتر عرضه کنیم. ولی نکته مهم اینجاست خریداری نیست و انبارهای ما نیز پر از کالا است. در حال حاضر یخچال سایدبای ساید ۳۴ میلیون تومانی در بازار به قیمت ۲۹ میلیون تومان فروخته می شود.

مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می دهد رکود در سطح عرضه تاثیرات خاص خود را بر تولید نیز گذاشته است. از یک طرف تولیدکننده برای چرخه فعالیت خود ملزم به تولید است اما از آن طرف بازار با کمبود مشتری روبروست.به نظر می رسد دولت باید در این رابطه راهکار مناسبی را برای فروش لوازم خانگی و بازگشت رونق به این بازار داشته باشد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *