لغو سفر برای مسافران اسنپ پولی شد
لغو سفر برای مسافران اسنپ پولی شد

اسنپ قابلیتی تحت عنوان «هزینه لغو سفر» طراحی کرده است تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران رانندهای که خود را به مبدا رساندهاند و پنج دقیقه در مبدا منتظر ماندهاند هزینهای بابت جبران خسارت پرداخت شود.
برای کاهش لغو روزانه سفرها پس از رسیدن راننده به مبدا اسنپ به صورت آزمایشی قابلیتی را به اپلیکیشن اضافه کرده تا بخشی از خسارت وارد شده به راننده جبران شود و نسبت عرضه و تقاضا متعادل باقی بماند.ر
وزانه حدود ۱۰۸ هزار سفر اسنپی پس از رسیدن راننده به مبدا لغو میشوند. به طور میانگین کاربران راننده در اسنپ سه دقیقه بعد از پذیرش درخواست سفر به مبدا میرسند. با در نظر گرفتن ۱۰۸ هزار لغو سفر در روز میتوان گفت زمان تلف شده کاربران اسنپ در یک روز چیزی حدود ۶۴۸۰ ساعت و معادل ۲۷۰ روز است.
این زمان تلف شده در کنار هزینه سوختی که کاربر راننده برای رسیدن به مبدا سفر صرف میکند و همینطور بیرون ماندن از چرخه ارسال درخواستها موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه شغلی کاربران راننده اسنپ و همینطور برهمخوردن تعادل عرضه و تقاضا در این سامانه شده است.
اکنون اسنپ قصد دارد، به صورت آزمایشی استانداردهایی را در ثبت «درخواست سفر» از سوی مسافرانش اعمال کند تا به این ترتیب، پیش از اطمینان از انجام سفر، درخواست خود را ارسال نکنند.
چه سفرهایی شامل هزینهی لغو سفر میشود؟
اسنپ قابلیتی تحت عنوان «هزینه لغو سفر» طراحی کرده است تا در صورت لغو غیرضروری سفر به کاربران رانندهای که خود را به مبدا رساندهاند و پنج دقیقه در مبدا منتظر ماندهاند هزینهای بابت جبران خسارت پرداخت شود. این هزینه مستقیما و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد.
این قابلیت جدید در حال حاضر به صورت آزمایشی و تنها برای کاربران وباپلیکیشن اسنپ فعال شده و فقط شامل مواردی میشود که کاربر راننده به مبدا سفر رسیده و پنج دقیقه در انتظار سوار شدن مسافر مانده باشد، اما سفر به دلیل لغو غیرضروری از سوی مسافر یا حاضر نشدن مسافر در مبدا انجام نشود.
تشخیص لغو غیرضروری سفر
در موقعیتهایی که لغو سفر مشمول هزینه شود، ابتدا پیام هشداری با ذکر مبلغ هزینه لغو به مسافر نمایش داده میشود تا در صورت پذیرش این موضوع اقدام به لغو سفر انجام شود.
اسنپ در این موارد، بلافاصله پس از لغو سفر، به وسیله یک سیستم هوشمند موقعیتی که سفر در آن لغو شده، مسیر پیش روی راننده و مدت زمان انتظار او در مبدا را بررسی میکند و مسافر را به وسیله یک پیامک از وضعیت هزینه لغو سفر خود مطلع میکند.
نحوه ثبت درخواست تجدیدنظر هزینه لغو سفر چگونه است؟
در برخی از مواقع ممکن است مسافر به دلیل شرایطی اضطراری ناچار به لغو سفر شود، اسنپ امکانی را برای بررسی دقیق دلایل لغو سفر نیز در نظر دارد.
در بخش پشتیبانی در منوی داخل اپلیکیشن گزینه «مشکلی با هزینه لغو سفر دارم» پس از ذکر دلیل لغو سفر، پشتیبانی اسنپ، پس از بررسی دقیق نتیجه را از طریق پیامک به شما اعلام میکند.
هزینه لغو سفر چقدر است؟
در صورتی که پنج دقیقه از رسیدن راننده به مبدا و دریافت پیام «راننده رسید و منتظر شماست» گذشته باشد و مسافر سفر را لغو کند یا در مبدا حاضر نشود، مسافر ملزم به پرداخت هزینه لغو است. این هزینه در شهرهای بزرگ دو تومان و در شهرهای کوچک یک هزار و ۵۰۰ تومان است که به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز میشود.
اسنپ به هیچ عنوان این مبلغ را از اعتبار مسافران خود کسر نخواهد کرد و این هزینه را بلافاصله از منابع مالی خود به کاربران راننده پرداخت میکند. هر مسافر تا سه بار فرصت دارد، هزینههای معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، قادر به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.
هزینه لغو سفر را چطور باید پرداخت کرد؟
هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت میشود و به صورت خودکار از موجودی آنها کسر نمیشود. جزئیات مربوط به لغو سفر و مبلغ و تاریخ آن در بخش «پرداختهای معوقه» در منوی اپلیکیشن اسنپ ثبت میشود.
فرادید
مطالب مرتبط

تولیدکنندگان پوشاک: نمیتوانیم تولیدات خود را در بازار داخل بفروشیم به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صنعت نساجی و پوشاک علاوه بر داشتن ارزش افزوده بسیار بالا از نظر اشتغال نیز...

تاثیر افزایش قیمتها بر اقلام ماه رمضان/ کاهش استقبال از آش و حلیم به گزارش خبرنگار ایلنا، سفره افطار و سحری همواره با خوراکیهای خوشمزهای چون آش و حلیم، زولبیا...

دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانند | آخرین مهلت ثبت کارتخوانها | پاسخ به سوالات پرتکرار به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، برای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان،...

صدور گواهی امضای الکترونیکی از مرز یک میلیون گواهی در سال گذشت به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، رضا جوادینیا گفت: زیرساخت کلید عمومی در کشور،...

دولت سیزدهم؛ ضامن "هم جان و هم مال مردم" حذف «ارز دولتی» نان رانتخواران را آجر کرد/ کارشکنی رسانههای معاند به در بسته خورد ایسنا/گلستان دولت سیزدهم این بار در...

در گفتگو با مهر اعلام شد؛ وقفهای در تولید ماکارونی ایجاد نشده است سید محمدرضا مرتضوی، رئیس انجمن آرد سازان کشور در گفتگو با خبرنگار مهر مباحث مطرح شده درباره...

ماموریت جدید رئیس جمهور به مخبر در حوزه صنعت به گزارش ایسنا، متن نامه آیت الله سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:بسمه تعالی »با صلوات بر محمد و آل...

کدام کالای ایرانی بیشترین مشتری جهانی را دارد؟ اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت کشور در دهه گذشته پرداخته و آمارها از سال ۱۳۹۰ تا...

دولت ترکیب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و حدود اختیاراتش را مشخص کرد به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در جلسه امروز هیات وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس...

پرداخت نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 در 6 ماهه اول 1400/ بهره مندی 215 بنگاه تولیدی از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال در 6 ماهه اول...

معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد: تصویب سیاست های توسعه صادرات و مدیریت واردات/ تسهیل و رفع موانع حوزه صادرات در کوتاه مدت معاون طرح و برنامه وزارت...

شناسه کالا به اقلام الکتریکی رسید دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی اقلام الکتریکی و الکترونیکی ابلاغ شد.به گزارش ایسنا، محمدصادق مفتح، قائم مقام...